Padomi labai un kvalitatīvai meditācijai

Meditācija ir individuāls pasākums – katrs ar to nodarbojas sev. Ir arī grupu meditācijas, kur vairāki cilvēki reizē meditē, taču tāpat katrs relaksē pats sevi, neskatoties uz citiem cilvēkiem. Tas, cik ļoti meditācija palīdzēs ir atkarīgs no katra paša – cik nopietni tam pievēršas un cik bieži to dara. Pirmās reizes noteikti būs grūtākas, taču vēlāk kļūs vieglāk, galvenais ir nepadoties jau pašā sākumā, jo it kā šķiet, ka nekas neizdodas – ar laiku viss noteikti sanāks daudz labāk. Lai meditācija patiešām izdotos labi, un tu iegūtu no tās tik daudz cik vien var, būtu vēlams ievērot pāris lietas. Ja runājam tieši par klasisko meditāciju, tad ir svarīgi izvēlēties pareizu laiku, kad meditēt. Jāizvēlas tāds laiks, kad zini, ka tevi neviens netraucēs (protams, arī telefonu ieteicams atstāt citā istabā), kā arī ir svarīgi, lai tev tam būtu pietiekami daudz laika. Nebūt vēlams mēģināt meditēt, ja pēc kādām 10 minūtēm būs kaut kur jādodas vai kas jādara – tad arī nekas nesanāks, jo visu laiku domāsi par to, lai nenokavētu. Arī vietas izvēle ir svarīga, jo galvenais, lai izvēlētā vieta būtu klusa, un nekas nespētu novērst uzmanību. Pilsētā tas ne vienmēr ir tik viegli, jo uz ielas ir pietiekami daudz trokšņu, kas var novērst uzmanību – tad būs cītīgāk jākoncentrējas. Taču jo klusāku vietu izdosies atrast, jo mazāk iespēju, ka kaut kas novērsīs uzmanību un tādējādi iztraucēs procesu. Pēc tam, kad ir atrasta vieta, nākamais ir jāatrod pietiekami ērta poza. Nav ieteicams iekārtoties guļus pozā, jo tad ir liela iespēja, ka meditācijas vietā vienkārši aizmigsi, kas nav vajadzīgs. Vislabāk tomēr ir sēdēt, taču ir jāsēž ērtā vietā. Ja nebūs ērti, tad tas būs tas, kas novērsīs tavu uzmanību, un tu nevarēsi mierīgi nosēdēt. Tāpēc jāatrod pietiekami laba vieta un piemērota poza. Arī ar ēšanu pirms meditācijas nav vēlams aizrauties. Ja būsi tikko paēdis, tad tieši nāks miegs, kā arī vēderā var būt smaguma sajūta, kura var traucēt koncentrēties. Protams, nevajag arī meditēt neēdušam, jo tad tukšais vēders var rūkt, tādējādi atkal patraucējot. Turklāt, izsalkuma sajūta nerada komfortu. Tāpēc vislabāk meditēt vai nu pēc vieglas uzkodas vai arī kādu laiku pēc ēšanas. Lai būtu vieglāk koncentrēties uz meditāciju, pašā sākumā var izmēģināt pāris elpošanas vingrinājumus. Derēs arī paši vienkāršākie, piemēram, dziļas ieelpas un izelpas. Tas palīdzēs nomierināties un koncentrēties uz elpošanu. Ir jācenšas atslābināties, taču, ja iespējams, tad centies sejā saglabāt nelielu smaidu – tas radīs vairāk pozitīvu enerģiju. Ja esi tikai iesācējs meditācijas jomā, tad smaida uzturēšana var būt nedaudz par sarežģītu, taču laika gaitā tas notiks pats no sevis – tev par to pat nebūs jāaizdomājas. Tā kā pirms meditācijas ir nedaudz jāsagatavojas un jānoskaņojas, tad attiecīgi arī meditācijas beigām ir jābūt lēnām un mierīgām. Nevar tā uzreiz pabeigt meditāciju, atvērt acis un turpināt iesāktos darbus. Arī pēc meditācijas ir vienkārši kādu brīdi jāpasēž, jāelpo un lēnām jāatver acis – jācenšas tā kā nesteidzīgi iznirt no okeāna dzīlēm. Pārāk strauja iziešana no meditatīva stāvokļa nav vēlama – to vajag darīt maigi, lai efekts pēc tam ilgāk saglabātos. Ievērojot šos pāris pamatprincipus, meditācija izdosies daudz labāka, kā arī būs iespējams vieglāk tam koncentrēties.